Z życia szkoły...

Innowacyjny program z j. angielskiego

   Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców dzieci i uczniów naszej szkoły, nauczycielki  p. Aleksandra Dziubasik i p. Monika Flont napisały oraz są wykonawcami innowacji z zakresu nauki języka angielskiego. Innowacja zatytułowana „Z językiem angielskim w nowoczesność” została zatwierdzona i wpisana do bazy innowacji  Mazowieckiego Kuratora Oświaty w Warszawie.

Innowacja obejmuje uczniów klasy VI którzy jako pierwsi zostaną objęci nową reformą szkolną.

Na zajęciach uczniowie poznają:

darmowe platformy do nauki języka angielskiego,

programy wspierające naukę języka angielskiego,

słowniki językowe internetowe,

aplikacje wspomagające twórczy rozwój języka obcego,

strony internetowe, serwisy opisujące zwyczaje panujące w krajach anglojęzycznych, zawierające filmy w języku angielskim,

programy telewizyjne dla dzieci i piosenki,

strony internetowe zawierające zestawy ćwiczeń oraz lekcje wybranych zagadnień  z języka angielskiego,

strony sprawdzające poziom przyswojenia wiedzy przez uczniów

i wiele, wiele innych.

 

Zajęcia odbywają raz w tygodniu w wymiarze 45 minut (dla każdej z grup).

Czas trwania zajęć 15.01.2017r. – 15.06.2017r.

 

Celem głównym programu innowacji jest rozwijanie zainteresowania uczniów językiem angielskim oraz  możliwościami  jakie stwarza umiejętne posługiwanie się językiem w połączeniu z nowoczesną technologią.

Cele ogólne:

- zwiększanie motywacji do nauki języka angielskiego,

- wspomaganie wszechstronnego rozwoju ucznia,

- uatrakcyjnienie sposobu uczenia i nauczania języka angielskiego poprzez  wykorzystanie technologii informacyjnych,

- podniesienie jakości pracy szkoły.

 

Cele szczegółowe:

- doskonalenie kluczowych umiejętności językowych (słuchania, czytania, pisania i mówienia),

- rozwijanie kreatywności uczniów poprzez różne formy i metody pracy podczas zajęć,

- nabycie przez uczniów umiejętności korzystania ze stron internetowych w języku  angielskim,

- rozwijanie umiejętności korzystania z programów edukacyjnych wspomagających naukę języka angielskiego,

- wdrażanie uczniów do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego,

- kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własne wyniki w nauce.

 

Motto przyświecające całości przedsięwzięcia:

„ Znajomość języków jest bramą do wiedzy.” – Roger Bacon

doskonale odzwierciedla sens podejmowania przez nas niniejszych działań.

Przez pierwsze tygodnie uczniowie mieli możliwość poznania fantastycznych aplikacji do tworzenia chmur wyrazów oraz fiszek w języku angielskim. Ponadto uczyli się korzystać z internetowych słowników języka angielskiego, tworzyli własne słowniki tematyczne w programie WORD oraz prezentacje multimedialne w programie PowerPoint.

Poniżej wystawa przykładowych prac

Zapraszamy do oglądania.

A. Dziubasik


 

Akcja "Bezpieczne ferie 2017"

9 lutego uczniowie klasy III B pod opieką wychowawcy Anety Paliczuk wzięli udział w corocznej akcji "Bezpieczne ferie" organizowanej przy współpracy Komendy Miejskiej w Radomiu oraz przedstawicieli różnych służb i instytucji dbających o zdrowie i bezpieczeństwo. Akcja miała na celu zwiększenie świadomości na temat zagrożeń występujących podczas ferii oraz ograniczenie liczby nieszczęśliwych zdarzeń z udziałem dzieci. Uczniowie mieli okazję obserwować akcję ratunkową wobec osoby pod którą załamał się lód, mogły przypomnieć sobie podstawowe zasady resuscytacji oraz zawiadomienia służb ratowniczych czy z zainteresowaniem obejrzeć kąpiel morsów podczas kilkustopniowego mrozu. Uczniowie uświadomili sobie jak ważne jest wybór miejsca do zimowych zabaw, a w razie zagrożenia szybka reakcja i powiadomienie odpowiednich służb ratowniczych.

"Z książką przez życie"

Od stycznia uczniowie klas trzecich rozpoczęli zajęcia w ramach innowacji pedagogicznej "Z książką przez życie - czytanie jako motywacja do rozwoju uzdolnień" której autorami są Aneta Paliczuk
i Małgorzata Białkowska. Celem zajęć jest poszerzanie kompetencji czytelniczych uczniów za pomocą ciekawych form i metod.
Podczas dotychczasowych zajęć uczniowie poznawali wprowadzaną literaturę w sposób kreatywny za pomocą zagadek, quizów, rebusów. Następnie pod opieką prowadzących przygotowali "Wieczór z książką i filmem", samodzielnie wykonali plakaty reklamujące wydarzenie i zaprosili gości: rodziców, rodzeństwo oraz absolwentów szkoły. Podczas "wieczorku" rodzice oraz absolwenci czytali uczniom fragmenty ulubionych książek. Następnie wszyscy zostali zaproszeni na miłe chwile z filmem "Most do Terabithii" i przygotowaną kawiarenką.