Kolejne zajęcia

INNOWACJA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Przez kolejne tygodnie na zajęciach innowacyjnych z języka angielskiego pt.: „Z językiem angielskim w nowoczesność” uczniowie ćwiczyli umiejętność radzenia sobie z rozwiązywaniem interaktywnych testów językowych, korzystali z nagrań audio – wideo, brali czynny udział w językowych  kwizach
i grach edukacyjnych. Mieli możliwość systematycznego sprawdzania swojej wiedzy poprzez sprawdziany i ćwiczenia online.

Nauczyciele języka angielskiego,  prowadzący innowację stopniowo oceniali efekty pracy uczniów: zapoznanie się z tematyką innowacji, założenie folderu prac i umieszczanie w nim realizowanych zadań (chmury wyrazów, prezentacje multimedialne, tworzenie komiksów i książeczek, tłumaczenia tekstów, słowniki tematyczne, poprawne rozwiązywanie testów, fiszki) oraz systematyczność udziału w zajęciach.

Wkrótce zakończenie działań innowacyjnych oraz ich podsumowanie.

Poniżej galeria zdjęć z zajęć innowacyjnych prowadzonych przez nauczycielki języka angielskiego
p. A. Dziubasik oraz p. Monikę Flont.

Zapraszamy do oglądania.


 

Innowacyjny program z j. angielskiego 2017r.

   Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców dzieci i uczniów naszej szkoły, nauczycielki  p. Aleksandra Dziubasik i p. Monika Flont napisały oraz są wykonawcami innowacji z zakresu nauki języka angielskiego. Innowacja zatytułowana „Z językiem angielskim w nowoczesność” została zatwierdzona i wpisana do bazy innowacji  Mazowieckiego Kuratora Oświaty w Warszawie.

Innowacja obejmuje uczniów klasy VI którzy jako pierwsi zostaną objęci nową reformą szkolną.

Na zajęciach uczniowie poznają:

darmowe platformy do nauki języka angielskiego,

programy wspierające naukę języka angielskiego,

słowniki językowe internetowe,

aplikacje wspomagające twórczy rozwój języka obcego,

strony internetowe, serwisy opisujące zwyczaje panujące w krajach anglojęzycznych, zawierające filmy w języku angielskim,

programy telewizyjne dla dzieci i piosenki,

strony internetowe zawierające zestawy ćwiczeń oraz lekcje wybranych zagadnień  z języka angielskiego,

strony sprawdzające poziom przyswojenia wiedzy przez uczniów

i wiele, wiele innych.

 

Zajęcia odbywają raz w tygodniu w wymiarze 45 minut (dla każdej z grup).

Czas trwania zajęć 15.01.2017r. – 15.06.2017r.

 

Celem głównym programu innowacji jest rozwijanie zainteresowania uczniów językiem angielskim oraz  możliwościami  jakie stwarza umiejętne posługiwanie się językiem w połączeniu z nowoczesną technologią.

Cele ogólne:

- zwiększanie motywacji do nauki języka angielskiego,

- wspomaganie wszechstronnego rozwoju ucznia,

- uatrakcyjnienie sposobu uczenia i nauczania języka angielskiego poprzez  wykorzystanie technologii informacyjnych,

- podniesienie jakości pracy szkoły.

 

Cele szczegółowe:

- doskonalenie kluczowych umiejętności językowych (słuchania, czytania, pisania i mówienia),

- rozwijanie kreatywności uczniów poprzez różne formy i metody pracy podczas zajęć,

- nabycie przez uczniów umiejętności korzystania ze stron internetowych w języku  angielskim,

- rozwijanie umiejętności korzystania z programów edukacyjnych wspomagających naukę języka angielskiego,

- wdrażanie uczniów do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego,

- kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własne wyniki w nauce.

 

Motto przyświecające całości przedsięwzięcia:

„ Znajomość języków jest bramą do wiedzy.” – Roger Bacon

doskonale odzwierciedla sens podejmowania przez nas niniejszych działań.

Przez pierwsze tygodnie uczniowie mieli możliwość poznania fantastycznych aplikacji do tworzenia chmur wyrazów oraz fiszek w języku angielskim. Ponadto uczyli się korzystać z internetowych słowników języka angielskiego, tworzyli własne słowniki tematyczne w programie WORD oraz prezentacje multimedialne w programie PowerPoint.

Poniżej wystawa przykładowych prac

Zapraszamy do oglądania.

A. Dziubasik


 

Innowacyjny projekt "Ogarnij inżynierię" 2016/17

Od połowy listopada 2016r. uczniowie naszej szkoły biorą udział w realizacji bezpłatnego, modułowego programu dla szkół podstawowych  "Ogarnij inżynierię" dzięki Fundacji Katalyst. Fundacja ta bezpłatnie użycza drukarkę 3D na czas trwania modułu oraz przekazuje szkole materiały dydaktyczne niezbędne do przeprowadzenia zajęć inżynieryjnych.

W projekcie tym biorą w I semestrze uczniowie klasy 4a. Podczas lekcji przyrody, informatyki, techniki, plastyki i matematyki wzbogacają swoją wiedzę na temat różnych rodzajów energii, sposobów jej pozyskiwania oraz konstruują swoje modele turbin wiatrowych. W ramach modułu dzieci uczą się rozwiązywać problemy metodą naukową – określają problemy, poszukują rozwiązań, planują działania, realizują swój projekt, by następnie go przetestować i udoskonalić.

Na zajęciach dzieci uczą się kreatywnego rozwiązywania problemów, współpracy i pracy zespołowej – umiejętności niezbędnych, by odnieść sukces w dorosłym życiu. Uczniowie stają się odkrywcami i konstruktorami. Poznają praktyczne zastosowanie pojęć i koncepcji naukowych. Taka metoda pracy sprawia, że uczniowie dużo bardziej angażują się w lekcje i są zmotywowani do uczenia się przedmiotów ścisłych i przyrodniczych.
Pierwszy moduł dla klasy IV – „Tajemnice zielonych dachów” porusza aspekty związane ze składnikami pogody, uczy korzystania z narzędzi pomiarowych oraz pokazuje inżynieryjne rozwiązania dotyczące budowy ekologicznych osiedli. 

Na lekcjach przyrody podczas poznawania różnych aspektów  pogody, uczniowie tworzą własne termometry i skale pomiarowe. Konstruują urządzenia do pomiaru wilgotności, a także wiatromierze i wiatrowskazy, służące do rejestrowania prędkości i kierunku wiatru.

 

 

Na lekcjach techniki i plastyki uczniowie dowiedzieli  się już, czym są zielone dachy, jaki mają wpływ na klimat i środowisko. Niebawem będą tworzyć budynki z tradycyjnymi i zielonymi dachami, by porównać  ich właściwości. Na zajęciach komputerowych poznają budowę i technologię druku 3D, następnie będą projektować i drukować modele 3D.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Więcej zdjęć w zakładce 

GALERIA 

 

 

 

Tematyka naszych zajęć:

  1. Kto może być inżynierem?
  2. Do czego są nam potrzebne rośliny?
  3. Jak zbudować dom z zielonym dachem?
  4. Projektowanie 3D
  5.  Jaką dziś mamy pogodę?
  6. Od ciała stałego do gazu – wpływ temperatury na substancje
  7. Skąd wiemy, czy jest ciepło czy zimno?
  8.  Jak działa drukarka 3D?
  9. Odkrywamy ciśnienie powietrza
  10. Co wisi w powietrzu?
  11. Skąd wieje wiatr? Czy wiatr jest silny, czy szybki?
  12. Co kogut robi na dachu?
  13. Moje pomysły w trójwymiarze
  14. i 15. Miasto przyszłości.

   16. i 17. Jak rośliny pomagają nam oszczędzać energię 

   18. Najlepsze dachy pod słońcem

Zajęcia prowadzą nauczyciele:

przyroda – Katarzyna Cynowska

plastyka, technika, z. komputerowe – Bożena Olszowska

matematyka – Małgorzata Szwajca


 

Dni teatru

 

Sprawozdanie z realizacji projektu Dni teatru w szkole

             XIV  Dni teatru w szkole  to przedsięwzięcie artystyczne , wychowawcze 
i organizacyjne nauczycieli i uczniów.

Realizacja projektu polega na udziale klas w dwóch różnych konkursach.

Są to :

  • XIV Konkurs literacki  sprawdzający  znajomość twórczości i biografii Jana Brzechwy
  • XIV Przegląd teatralny  - prezentacje spektakli przygotowanych z wykorzystaniem utworów Jana Brzechwy

Realizacji projektu towarzyszą inne przedsięwzięcia. Podczas tegorocznych realizacji były to:

- plakat teatralny ?  27 marca - Międzynarodowy Dzień Teatru

- wystawa plastyczna ? XIV- go projektu DNI TEATRU W SZKOLE- Brzechwa

- wystawa plastyczna prac uczniów ? Pan Kleks

- muzyczne ilustracje ? utworów Jana Brzechwy

 Cele  projektu:

  • Szerzenie wiedzy na temat twórców literatury i ich utworów( w roku szkolnym 2013/2014 twórczość i biografia Jana Brzechwy).
  • Aktywizacja środowiska szkolnego wokół przedsięwzięcia  literacko- artystycznego
  • Szerzenie kultury teatralnej ? poprzez kształtowanie postaw odbiorcy i twórcy.
  • Umożliwienie dzieciom prezentacji zdolności, talentów ,umiejętności. 

     

Święto Niepodległości

Sprawozdanie z organizacji obchodów Święta Niepodległości w szkole

Działania samorządu uczniowskiego podjęte dla uczczenia 95 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości

Rada samorządu włączyła uczniów wszystkich klas w obchody Święta niepodległości:

- przypomniano uczniom o stroju galowym w dniu uroczystej akademii-  najsprawniej działające samorządy  klas zadbały o  kotyliony.

- sekcja sztandarowa  w składzie: chorąży- Patryk Hernik, asysta: Magdalena Boniecka  Paulina Węglarz prezentowała się podczas akademii szkolnej w dniu 8 listopada 2013 r.

- sekcja sztandarowa w składzie:  chorąży- Patryk Hernik, asysta: Wiktoria Kaczmarczyk, Izabela Pacyna, Magdalena Boniecka  uczestniczyła w uroczystościach miejskich.

-sekcja teatralna  oraz uczniowie z klasy IIa przygotowali prezentację poetycko- muzyczną zaprezentowaną podczas uroczystej  akademii.

-uczniowie z sekcji teatralnej i dekoracyjnej wykonali dekorację według projektu opiekunów sekcji,

- sekcja porządkowa przygotowała widownię w sali gimnastycznej, zadbała o uporządkowanie wszystkich elementów po akademii.